Oldal kiválasztása

Bizony! Na ennek a bejegyzésnek sem lesz semmi köze a víztisztító berendezésekhez. Nem baj, hiszen tulajdonképpen senkinek sem kell víztisztító, csak tiszta víz. Remélem legalább annak a tisztasága még fontos.

 

Ásványvíz hatalmas marketinggel

Higgye el, nem irigykedem az ásványvíz gyártók/forgalmazók hatalmas marketing büdzséjére. Tényleg nem!  Ez bizonyára akkora összeg amit nem is tudnék értelmezni, de mégsem szeretnék rajta ásványvizet promótálni. Míg pár évvel ezelőtt elég volt, ha Figo dekázgatott a töltősorok között, vagy éppen bizonygatták, hogy több milliárd évvel ezelőtt a mamutok is ezt a vizet itták, stb… Mára ez már édeskevés.

Megütötte a fülemet, hogy egy neves író idézeteivel látják el az ásványvizes palackokat. Hurrá! Már nem is a tisztaságra, esetleges szomjoltásra hívják fel a figyelmet, hanem az idézetre ami a címkén van. Mi van?! Most akkor mit reklámoznak, ásványvizet, vagy az írót? Vagy csak így tudják hinteni a kultúrát? Esküszöm, hogy nem értem, de minden bizonnyal több ilyen ásványvizet fognak venni a rajta lévő idézet miatt. Ha tényleg ez kell, akkor én is fabrikálok pár mélyenszántó gondolatot egy víztisztítóra, hátha jobban fog örülni neki a vásárló.

Vannak még olyan palackozott vizek, amelyeknek van saját védőangyala is. Ez tényleg remek. Részemről érdekelne, hogy melyik marketinges agytröszt agyalta ki, hogy a szárnyak vízből legyenek. Értem én, hogy releváns és témába vágó, de ha jól tudom, akkor semelyik angyalnak (tennivalójától függetlenül) sem volt vízből a szárnya. Ez nem kötözködés, csak részemről egy nagyon „szép” szó jut eszembe. Létezhetetlen!

 

Jeges tea, avagy ez aztán az aztán

Ez az én tényleg a bárgyú reklámok éve, legalábbis a nyári időszak. Visszaemlékszem itt is fiatal éveimre, amikor volt „szerencsém” a vendéglátásban dolgozni. Akkor még előszeretettel keverték az emberek (most fonetikusan írom) az ájszteát és a jegestíít. Emlékszem arra is, hogy kollégáimmal ilyenkor összebiccentettünk. Vagy jeges tea, vagy pedig ice tea.

Itt jegyzem meg, hogy a jeges tea a leginkább zavarba hozó italok egyike. Régebben még úgy készítették, hogy sűrű tea főzetet felöntöttek jéggel, majd ízesítették (ez nem a palackos változatra vonatkozik). Ezt otthon is könnyedén el lehet készíteni és valóban jó ízű és frissítő italt kapunk végeredményül. Nos azért hoz zavarba a palackozott jeges tea, mert ugye tudjuk már, hogy hogyan kell készíteni, de mégis szép summát fizetnek literjéért. A víztisztító berendezések kapcsán a tiszta víz előállításakor rengeteg óóókos megjegyzés jött a kipárologtatáson kezdve a nap UV sugarainak fertőtlenítő hatásáig. Tehát tulajdonképpen az jött ki, hogy mekkora nagy átverés már a víztisztító berendezés, amikor a tiszta vizet amúgy is milyen könnyű házi praktikákkal előállítani. Akkor miért fizetnek 20-30 forintot egy nyelet jeges teáért? Nem értem!

 

Vitaminos víz és megoldódik minden gond

Lelki szemeim előtt látom, hogy marketing csoportosulások nyitogatják már a bicskát a zsebükben, de ezt nem tudom kihagyni. Vitaminos víz kell nekünk, az már biztos. Abban a korban, amikor annyi táplálékkiegészítőt és vitamint döntünk be naponta mint soha korábban. E nélkül egy sportoló, vagy sportos életmódot élő sem élhet, hiszen erre engednek következtetni a felvillanó képek. Na hagyjuk már! Nem mondom el a hatékony és olcsó házi praktikával előállított vitaminos víz elkészítésének receptjét. Ezt megtartom magamnak 🙂 Még mindig minden csodát a víztől várunk és minden fontos anyagot a vízből szeretnénk bevinni. Szerintem ez ennél sokkal komplexebb és itt inkább a helyes táplálkozáson kellene a nagy hangsúlynak lennie, de nem ott van. Hát persze, hogy sokkal könnyebb egy palackos vízre fókuszálni és várni tőle a csodát.

 

Mindenkitől bocs!

és csók a család…
Ez a bejegyzés nem bizonyos termékek, mi több iparágak ellen jött létre, akármennyire is annak látszik. Természetesen mindenkinek a szíve joga, hogy mire költi a pénzét. Ehhez senkinek semmi köze, még nekem sem. Nem vagyok sem marketing elemző, sem pedig reklámkritikus. Természetesen a legkevésbé szeretnék bármelyik italmágnással ujjat húzni, mert nekem sincs vízből a szárnyam!

Miközben írtam ezt a bejegyzést egy régi műsorcím jutott az eszembe aminek a „mi kérünk elnézést” volt a címe. Igen, most én, azaz az általam képviselt csapat kér elnézést mindenkitől. Nem magunk helyett, hanem mások helyett, akik nem feltétlen realisztikusan mutatják be termékeiket. Azok helyett, akiknél a reklám túlnőtt magán a terméken és azok helyett is, akik már csak imázst árulnak, nem pedig minőséget. Bizony-bizony, van ilyen!

Naná, hogy mi is alkalmazunk marketing eszközöket, hiszen a jó bornak is kell a cégér. Mi több, napjainkban annak a cégérnek elég nagynak kell ahhoz lennie, hogy észrevegyék. Nincs olyan sikeres vállalkozás, aki nem követi a marketing trendeket, mert különben lemorzsolódik. Tehát nem a marketing ellen ágálunk, csak az ellen, ahogy termékbemutatós szinten próbálják kommunikálni a vizet és innivalókat.

error: Content is protected !!