image of manila bay skyline during one hot afternoon.

Több évvel ezelőtt találkoztam az első víztisztító toronnyal. Akkor még nem tudtam, hogy ez a neve és tulajdonképpen találkozásunk csak virtuális volt. Egy időben ugyanis megemelkedett azoknak az érdeklődőknek a száma akik egy Model Home 0039 víztisztító után, illetve annak szűrőbetétje után érdeklődtek. Nem is hallottam erről a víztisztítóról, ami kutakodásra sarkalt.

 

Model Home 0039 víztisztító torony

Vele kezdődött minden. Ezzel az akármivel indult el egy olyan ivóvíztisztító előítélet cunami, ami lassan kezdett túllőni a házaló, üzletkötő cégek (persze csak időpont egyeztetés után) kavart kóklerségénél. Olyan árakon jutottak hozzá (80-220 ezer) a kedves vásárlók ezekhez a víztisztító tornyokhoz, hogy az embernek leesett az álla. Pláne úgy ha egy kicsit is jobban szemügyre vesszük. Sokszor hangoztattam már, hogy ugyan nincs hatalmas eltérés víztisztító és víztisztító között, de első lépés ként az anyagok minőségét kell szemügyre venni. Víztisztító berendezések esetében ez ugye javarészt műanyag, de műanyag és műanyag között is rengeteg minőségbeli eltérés van.

A Model Home 0039 víztisztító berendezéssel, illetve víztisztítónak látszó berendezéssel kezdődött az a lavina, amit manapság tapasztalhatunk. Ugyan részünkről nem forgalmazunk víztisztító tornyot, de tudjuk, hogy “neves” cégeknek is van hasonló termékük.

 

Gravitációs víztisztító marketing.

450

Sokszor hangoztattam már, hogy a marketinggel semmi bajom hiszen mi is használjuk. Lehetetlen lenne megélnünk cégként, ha azt várnánk, hogy kutakodjanak utánunk a víztisztítás után érdeklődők. Tehát fontos dolog! DE, csak akkor, ha nem hazudik, vagy nem vezet félre ezen az ingoványos, víztisztítós piacon és kínálatban. Ilyen például a BRITA. Ennél a terméknél lehet látni tisztán (:)), hogy a víztisztító torony felépítése tulajdonképpen megegyezik a vízszűrő kancsóéval. Egy felül beöntött vízmennyiséget a középen lévő szűrőegység lassan megszűr, ami az alsó tárolóban landol. Az így nyert szűrt vizet egy csapocska segítségével tudjuk csapolni. ÉÉÉÉÉÉÉS ENNYI! A BRITA a maga részéről 20000.-Ft-nál nem kér többet ezért a mutatványért, (ami teljesen vállalható összegnek tűnik) nem úgy mint a felül marketingelt barátaink. Egy átlátszó műanyag tároló alul, egy betöltőedényzet felül és középen valami szűrőegység. Egy nagyra nőt vízszűrőkancsó esztétikus csappal. Nem is dimenzionálják ezt 200000.-Ft magasságába, nem úgy mint a víztisztító tornyokat.

Lehet látni, hogy a víztisztító tornyok tulajdonképpen egy kaptafára készültek. Nincs is nagyon mit csavargatni a finomhangoló. Ők csak annyit tettek, hogy egy lekerekített formát adtak a külsőnek, valamint egy érdekes szűrőbetét konstrukcióval álltak elő.

 

 

Ismert nevei ugyan annak a víztisztítónak

Ugyan nem találkoztam a gyártóval, de hosszas keresgélés után sem tudtam kideríteni, hogy ki az importőre ezeknek a termékekének. Ezért gondolom, hogy az összes hasonló termék egy futószalagról jött le. Ezt a nézetemet az is erősíti, hogy mindegyik ugyanolyan dobozban van (színek és design). Tehát nagyon gyanús…

Ezeken a neveken találtam meg:

  • Aqua Line víztisztító
  • Model Home 0039 víztisztító (ezzel kezdődött minden)
  • Silver Line víztisztító
  • Diamond Line víztisztító
  • Silver Royal víztisztító
  • Hydro Healt víztisztító
  • Vital Life víztisztító

A koncepció átlátható. Valami víz meg luxusérzés, na meg valami vonal és élet. Ezeket a szavakat bedobták egy pohárkába és random alkották meg a márkaneveket. Gondolom kevésbé lennének aktívak névválasztásban, ha tudnák azt, hogy külön-külön OTH engedélyeztetni kellene ezeket az elnevezéseket. Örömmel néztem volna végig az ötletbazárt, ahol ezeket a fantázianeveket kiválasztották.

Ashampoo_Snap_2015.11.17_17h21m47s_003_Az igazság az, hogy ezek a luxuscikknek pozicionált, víztisztítónak a legkevésbé nevezhető valamik, az esetek nagy részében valamilyen aukciós oldalon végzik. Persze ugye tudjuk, hogy a profitnál jobb az extra profit és mindennek annyi az ára, amennyit fizetnek érte. Esetünkben is így lehetett egy egészségnap lelkes résztvevője, aki bizonyára megörült, hogy potom 200000.-Ft-ért juthat hozzá egy 4-500000.-Ft értékű fantasztikus víztisztító toronyhoz. Itt most nem mennék bele, hogy ezért milyen részben felelős a vásárló, aki az évek óta tartó híreket figyelmen kívűl hagyta és bedőlt az értékesítő orvosszakérőnek, aki mellesleg hegesztőként végzett.

Szólj hozzá!

home