víztisztító garanciaAz internet és internetes keresők napi használatával egyre inkább elterjedt azoknak a száma, akik ott keresnek információkat. Ez rendben is van, de sajnos ez mégsem helyes minden esetben. Több megtörtént esetet írok le, ami amellett tanúskodik, hogy milyen fontos az ügyfélszolgálat még egy víztisztító vásárlásnál is.

 

De én önöknél vettem a víztisztítót.

Az idő előrehaladtával be kell látnom, hogy egy legális működő cég rendelkezik mindenféle megkülönböztető jellel a nem legálisan működő cégekhez képest.

Az egyik ilyen az, hogy számlát ad ki. Jó esetben a számlán a cég elérhetőségeit is fel lehet fedezni. így gyorsítja meg az esetleges ügyintézést. A bekezdésben szereplő állítást, miszerint is egy vásárló nálunk vásárolta a víztisztító berendezését egyszerűen, az általunk kibocsájtott számlával tudja igazolni. Nem mintha a garanciális ügyintézés nehezünkre esne, de nem szeretnénk a konkurenciának szervizelni a berendezéseit, illetve ingyen adni az alkatrészeket. Ez gondolom világos mindenki számára, hiszen mi sem vagyunk a saját pénztárcánk ellenségei.

A napokban egy garanciális ügyintézésnél emailben jött egy jelzés, hogy az egyik asztali berendezésünk útváltó csapja szorul és még nem telt le a jótállás. Ebben az esetben a régi alkatrészt bekérjük és postafordultával máris megy a jó, cserealkatrész. Válasz emeilben meg is írtuk, hogy küldje el a számlaszámot (még csak nem is a számlát) ellenőrzés céljából. Ez az eljárás felháborította a “vásárlót”. Itt sajnos megreked a kommunikáció, hiszen ki látott olyat, hogy a tévémet beviszem valahova, hogy csinálják meg. Mit kérnek élősszőr? Igen, a számlát!
Másnap felhívott az úr és reklamálta, hogy miért nem intézkedünk a probléma elhárítása végett. Pár perces beszélgetésünk után a következők derültek ki:

  1. nem kapott számlát
  2. nem kapott leírást
  3. nem kapott csomagátvételkor szokásos átvételi elismervényt a fizetett pénzről
  4. valamelyik patika magazin hirdetésében látta a termékünket

SŐT! Azt sem tudja, hogy kitől rendelte.Ekkor már 1000% bizonyosság volt bennem, hogy nem tőlünk származik a berendezése, hisze a fenti négy pont egyetlen kitétele sem igaz ránk.

 

De ez olyan mint az Önöké!

Nagy kedvenc ez is. Rengeteg olyan, vagy hasonló terméket értékesítenek kereskedők. Példaként hoznék fel egy Samsung tévét. Ha elromlik, akkor nem viszem be a legközelebbi multiba, vagy webshop ügyfélszolgálatra, vagy egyéb kereskedelmi egységbe, hogy javítsák meg garanciába, mert árulnak ilyet. Ez hasonló lenne, hogy az autószerelő műhelybe begurulok és reklamálom a javítást, mert ott autókat szerelnek, vagy még a márka is egyezik.

 

Ha nincs számla, azonnal reklamálni!

Ebben röviden összefoglaltam azt, amit feltétlen ellenőrizni kell, hogy benne van e a csomagban. Ha nincs számla, nincs garancia és nem tudja a megrendelő igazolni, hogy tényleg ott vásárolta a terméket. A vásárló semmivel sem tudja bizonyítani a víztisztító berendezése eredetét. Ebben az esetben kifizette a ÁFÁ-t is, noha a kereskedő cég ezt biztosan nem teszi meg.

Ha ilyen problémával találkoznak, akkor a cég hitelessége erősen megkérdőjelezhető.

Szólj hozzá!

home