Sok fórumon olvasom ezt! Miszerint a víztisztítókat forgalmazók mesterségesen generálnak igényt a víztisztító berendezésekre. Ez amúgy is olyan butaság, mert hazánk európai színvonalú vezetékes ivóvízzel rendelkezik, Tehát biztosan csak egy nagy árverés ez az egész víztisztítós humbuk.

Személyes meglátásom a víztisztítással kapcsolatban

Megmondom őszintén, hogy szakmai konferenciákon kissé bizonytalankodom, hogy mit válaszoljak akkor, amikor megkérdezik, hogy mivel foglalkozom. Az a gond, hogy már az én szájízemet is elérte az a fékezett habzású MLM-es és házalós, üzletkötős utóíz, ami sok ember fejében megfordulhat, amikor meghallja azt, hogy “víztisztító”. Ezeken a konferenciákon általában a fűben kúszó mikrohullámokat magába szívó, sorozat ismétlő robot légy illatosító berendezések forgalmazói is nagy áhítat lengi körül.
Pár évvel ezelőtt a fejembe vettem, hogy azon fogok munkálkodni, hogy a víztisztító berendezéseket és a háztartási víztisztítást könnyen érthetővé tegyem. Most már pontosan tudom, hogy kik azok a cégek, sőt kik azok az emberek, akik személyesen felelnek ezeknek a berendezéseknek a lejáratásáért.

Az utóbbi időben rengeteg olyan kételkedővel találkoztam, akiket nem akartam meggyőzni a víztisztító berendezések fontosságáról, hiszen ebből már kinőttem, de Ők kéretlenül is próbáltak kioktatni arról, hogy ez miért értelmetlenség, mi több pénzpazarlás.
Erről az az időszak jut eszembe, amikor egy hazai multinál dolgoztam és az akciós újságban 150 000.-Ft volt az LCD Tv, de a zsemlének az árát visszaemelték 8 forintra (nem mostanában volt…).

A zsemlék elött ezt hallottam:
“Már megint drága a zsemle…Nézd, csak 150 000 az LCD TV, vegyünk már egyet”
és  meg sem álltak a műszaki osztályig. Csak érdeklődésből végig kísértem a házaspárt és valóban megvették az LCD TV-t 150 000.-Ft ért.

Talán nem kell megfogalmaznom, hogy mi a személyes véleményem arról, hogy az emberek ésszerűen választank termékeket.

 

A víztisztító nem szexi és nem impulzus termék.

De még mennyire nem! Marketingesek körében használatosak ezek a termék jellemzők, amelyeket szerencsétlen víztisztító berendezésekre valóban nem lehet elmondani. Nem szexi az, ha tiszta amit iszunk. Nem látszik az, ha tiszta amit iszunk, ezért mivel nem láttathatjuk ezt a tisztaságot, ezért nem is impulzív. Lehet, hogy szakmailag nem teljesen korrekten fogalmaztam meg a fenti marketinges jellemzőket, de valami hasonló lehet a háztartási víztisztítás szintjén.

Természetesen egy almás mobiltelefon, ami alapból presztízs márkának készült (legalább is nálunk) esetében teljesen elfogadott dolog, hogy az első hazai vásárlója egy 15 éves srác volt. Na nekem meg ilyenektől tud leesni az állam. Arról nem is beszélve, hogy több kérdést is felvet ez az információ, kezdve avval, hogy honnan volt pénze a srácnak, folytatva azzal, hogy minek neki egy olyan berendezés, aminek az 5%-át sem fogja kihasználni. Amúgy itt jegyzem meg, hogy pár év és jön az újabb kiadás ebből a telefonból és akkor már az lesz neki. MINEK???

Érdekes, nem sok fórumot láttam arról szólni, hogy feleslegesek ezek a berendezések, mi több ár/érték arányban erősen megkérdőjelezhetőek.
Sorolhatnám még az olyan példákat, ahol a vásárlók totálisan nem az ésszerűség mellet voksolnak egy termék vásárlásánál. Természetesen ez nem az Ő hibájuk, sokkal inkább azoké, akik elhitetik velük, hogy e nélkül nem élhetnek egy napig sem…
Ezzel nagyjából ki is fejtettem, hogy mi a véleményem a mesterségesen keltett igényekről.

Természetesen minden cég igényt kelt az általa kínált termék iránt!

 

És az okos ötletek tömkelege már megint tombol

Nem akarok megbántani senkit, de az “okos” ötletek teszik butává a vásárlókat. Víztisztítókkal kapcsolatban is van rengeteg ilyen ötlet. Kezdve attól, hogy tegyük ki kancsóba a klóros vizet, mert amúgy is elpárolog belőle a klór, folytatva odáig, hogy tegyük ki napfényre PET palackba a vizet és a nap UV sugara sterilizálja a vizet. Nem kell kémia/fizika tanárnak lenni, hogy hamar rájöjjünk, hogy ezek az ötletek nem jelentenek megoldást a víztisztításra.

Csak, hogy lássa miről beszélek, nekem is lenne pár “okos” ötletem néhány impulzus termékre:

  1. Minek színes nagy képernyős FULL HD TV, amikor régebben a kis JUNOST is megfelelt.
  2. Minek mobiltelefon, amikor régebben még vezetékes sem volt minden háztartásban?
  3. Miért olyan csokit veszünk a gyereknek, amiben rengeteg a kalcium? Persze csak azért mert sok benne a tej. Akkor nem lenne egyszerűbb és olcsóbb tejet venni? (érdekes, hogy a csokitól, hogyan jutottunk el gyermekeink csontozatáig) NAGY ÖTLET!!!
  4. Minek kell mosolyognia a hasának? Nem lenne egyszerűbb rendszeresen és helyesen táplálkozni?

Tulajdonképpen nincs olyan termék, amelyről ne tudnék ilyen hasonlóan “okos” kérdéseket és esetleges megoldásokat mondani. Hát így működik az igény felkeltése, ami totálisan nem a víztisztító berendezéseket forgalmazós sajátja.

Azt ne is firtassuk, hogy ezeknek a szexi és impulzív termékeknek a túlnyomó része közel sem egészséges és ezt tudjuk is. Mégsem hezitálunk, amikor “szükségünk van” rá, azaz azt próbálják elhitetni velünk, hogy kell nekünk. A fogyasztói társadalom effektív arról is szól, hogy a vásárlók olyan termékeket vásárlóknak, amikre nincs feltétlen szükségük.

 

Szólj hozzá!

home