Történ egy szép napon, amikor egy vásárlónk elmesélte a beüzemelést végző szakemberünknek, hogy hogyan jutott el hozzánk. Az ilyen információ egy cég életében nagyon fontos, tehát én is ittam minden szavát Gábor kollégámnak amikor elmesélte, hogy hogyan jutott el hozzánk a vásárló.
A sztori számomra nagyon tanulságos, mert olyan emberi vonásokat is felvonultat ami belőlem felháborodást vált ki.
Ez egy megtörtént eset, megéri elolvasni…

 

Az eltévedt munkatárs

Na, nem a mi munkatársunk tévedett el, hanem egy skandináv értékesítő cég (igen, azaz “L” betűs) munkatársa. Betévedt oda, ahova már elsózott egy skandináv porszívót, hátha kell még oda egy nyamvadt víztisztító is. Naná, hogy kellett, ha már ilyen jó a kapcsolat (egy porszívó után). Emberünk tehát vitte is a cuccot (víztisztítót) és saját kezűleg be is szerelte a víztisztítót. Ha már ilyen jó a kapcsolat, hogy már egy porszívó+víztisztító kombó is elment.
Az információnk az, hogy az üzletkötő, azaz az értékesítési munkatárs és a vásárló között valamiféle egyéb ismeretség is fennállt régebbről, mármint amikor az üzletkötő nem kötött ilyen jó üzleteket.

Az érdekes az volt, hogy a beszerelés közben a “munkatárs” állandóan pakolgatta a víztisztító dobozát (asztal alá, szék mögé) csak hogy nem legyen szem előtt. Érdekes, gondolta a vásárló…
Rendben meg is történt a beszerelés és a víztisztító átadása, amikor is a “munkatárs” közölte, hogy el kell vinnie a dobozt (mármint a víztisztító dobozát), mert azzal neki el kell számolni a cégnél. Erre adok pár másodpercet, hogy ízlelgesse…
A berendezést 400.000.-Ft helyett, baráti áron 270.000.-Ft ért adta el a “munkatárs”. Azt gondolhatnánk, hogy ebbe az árba belefér az, hogy ne keljen már elszámolnia a dobozzal. Meg ugye miért is kellene az üres dobozzal elszámolni. Értelmetlen! Tehát gyanús… Miért kellene elszámolni valamivel, amit kifizettek???

 

Ez nem az, amit mondtál!

Mármint nem az márkájú víztisztító berendezés, jött rá a gyanútlan vásárlónk. Észrevette ugyanis, hogy nem LUX (igen az “L” betűs skandináv márka), hanem egy PurePro felirat díszeleg az egyik szűrőbetéten. Jobb képességű “munkatársak” legalább lekapargatják a matricát, de esetünkben nagyon hanyag volt az értékesítő.
Tehát az ember elpasszolt LUX árban egy PurePro-t (nem mintha a PurePro rosszabb minőségű lenne, sőt!) egy ismerősének. Mi a pofátlan, ha nem ez. Megértem, hogy mindenki a profitra hajt (mi is árrésből élünk), de közel sem fog a ceruzánk ennyire vastagon. Ismerve az árakat a “munkatárs” az ismerősének ÖTSZÖRÖS áron “nyomta el” a PurePro víztisztítót.

 

Üzenet a túloldalról

Pontosan tudom, hogy a LUX illetékesei rendszeresen olvassák a bejegyzéseinket. Jól is teszik és váljon egészségükre. Ez a pár sor őket biztosan érdekelheti.
Ez a kis történet több dologra is rámutat értékesítő berkeken belüli magatartásról.  Ez számukra nagyon rossz hír, ugyanis bomlik az egység és lefelé mutat a morál is. Ismerek személy szerint olyan embereket, akik normálisan (számla, legális, bejelentés) már nem is tudnak gondolkozni, mert mindig az “okosra” jár az agyuk. Van ilyen! Remélhetőleg ez nem tendencia bizonyos értékesítési ágazatoknál. Ez a bejegyzés tehát alapjául szolgálhat egy alapos HR-s ellenérzésének, vagy csapatépítésnek, motiválásnak, vagy tudom is én. Gondolom nem ez volt az első eset és nem ez az egy “OKOS” értékesítő tevékenykedik a nevetekben kedves kollégák. Elmondom, hogy nálunk is dolgozott egy hasonszőrű ember, aki azt hitte, hogy a mi vevőállományunkkal Ő rendelkezik. Szerintem sejthető, hogy mi lett vele 10 percen belül, miután szembesültünk az áldásosnak nem nevezhető tevékenységével. Fájdalmas döntés volt, de meghoztuk és rengeteg pluszmunkát és vesződséget vettünk ezzel a nyakunkba. Azóta ilyen nincs!
Ezt azért jó ha olvassa mint érdeklődő, mert legalább kicsit a kulisszák mögé lát. Akit nem érdekelt attól elnézést!

Esetünkben nagy valószínűséggel a következő történt:

A LUX irodából emberünknek leegyeztették az ismerősét, hiszen már van porszívója, akkor miért ne ihatna tiszta vizet is. A “munkatárs” rendjén le is promózott, azaz bemutatta a szuper víztisztítót. Bemondta a prezentáció végén a még szuperebb akciós árat, amire rá is harapott a vásárló. Naná!
Emberünk megrendelt gyorsan egy PurePro víztisztító valahonnan és be is szerelte gyorsan. A cégnél pedig jelezte, hogy nem kellett a víztisztító. OKOS! A jutalékát közel kétszeresére tornázta fel egy olcsóbb termékkel.

Valahol szomorú, hogy ilyen módszereket alkalmaznak a LUX cég nevében értékesítő ügynökök. Távol áll tőlem, hogy védjem őket, de meg kell hagyni, hogy profin felépített értékesítési rendszert alkalmaznak. Az egy másik történet, hogy a víztisztítójuk szakemberek számára több helyen is problémás (by-pass visszakeverő szelep használata). Erre jegyezte meg Gábor kollégám a helyszínen, hogy minőségben biztosan nem járt volna rosszabbul.

 

Miután rájött a vásárló

A “munkatárs” leszerelte a PurePro-s víztisztítóját, amit jó ÖTSZÖRÖS áron sózott el és elkullogott balra. Ezután a vásárló utánanézett a PurePro márkának és éppen belefutott az egy napig tartó akciónkba, amit a Facebook-on hirdettünk meg és nagyon kedvező áron jutott hozzá a legjobb ozmózis víztisztítónkhoz (PurePro 800DF). Visszasózó egységet is rendelt hozzá és csak helyszínen jutott eszébe, hogy kétállású csappal szeretné szereltetni. Még ennek is bele kell, hogy férjen, ezért árkülönbözet nélkül kétállású csappal szerelte kollégám. Ez nem nagystílűség, hanem ennek az ellenkezője lett volna kisstílű.

Már megint elérkeztünk oda, hogy minden legyen az ami a neve. A LUX víztisztító legyen LUX víztisztító, a PurePro víztisztító pedig legyen PurePro víztisztító és a krumplileves az legyen krumplileves… Abból baj nem lehet!

 

 

Szólj hozzá!

home