víztisztító csalókEgy érdeklődő megkeresett azzal bennünket, hogy “nyomozásban van”. Nyomozásának a tárgya az, hogy az árvíz helyzet megoldódásával egy fehér autós “valaki” keresete meg a szüleit és 27.000.-Ft ért adtak el nekik egy asztali víztisztító berendezést. Sajnos semmit sem lehet tudni a berendezés mibenlétéről, mert használati leírás nincsen hozzá, sem pedig számla. Még egy nyamvadt elérhetőség, vagy cégnév sincs megadva. Egyszerűen semmi!

 

Becsöngettek és bementek

Tehát az árvíz levonultával pár vállalkozó kedvű csaló vette magának azt az arcátlanságot, hogy az érintett területeket felkereste és a feltételezhetően idősebb háztulajdonosokhoz becsöngetett. Mivel ebben a helyzetben a lakosság kissé magasabb fordulatszámon van és sok idegen emberrel veszi fel a kapcsolatot, azon a helyzeten meg sem lepődik, hogy becsöngetnek idegenek hozzá.

A duma az, hogy “az árvízi helyzet miatt ez kell”. Ez talán még rendben is lenne, de szegény árvizet túlélő azt feltételezheti, hogy ez neki ingyen jár… és már bent is van a kedves csaló, hiszen fel is rakja a mosogató csapra. A kétperces művelet után bejelenti, hogy 27.000.-Ft-ot kérek. Szegény pedig kifizeti ezt a pénzt ez kell, hiszen mondták.

 

Gratulálunk az extraprofithoz

Marketing szempontból közel 100%-os hatékonysággal értékesítették a víztisztító berendezéseket eléggé magas áron. A piaci ár kétszerese biztosíték a gyors profitra. Ez még úgy fokozódik, hogy mindez “zsebbe”, hiszen nincs számlakibocsájtás sem, tehát feltételezhetően nem is kívánnak ÁFÁ-t fizetni. Feltételezhető, hogy a csalók nem céges formában jelennek, hiszen számlát amúgy sem akartak adni. Se leírás, se gépkönyv, se ügyfélszolgálat, se semmi. Így könnyű a profitszerzés.

 

Nem futár, hanem csaló

Esetünkben a telefonáló, akinek a szüleivel történt meg ez az eset, azt hitte, hogy egy futár vitte a víztisztítót.
FONTOS!

  • A futár a legritkább esetben megy be a házba! (kivétel a saját, esetünkben is megszokott saját futár, aki a vásárlást igazoló számlával érkezik már a helyszínre egy telefonos időpont egyeztetés után, tehát a kiléte igazolt)
  • A futár, csak akkor megy, ha megrendelés van a csomagra, tehát csak úgy nem csöngetget be akárhova.
  • A futár nem értékesít, tehát nem mond értékesítő szöveget, csak szállít és beszedi a pénzt.
  • A futár vagy átvételi elismervényt, vagy számlát hagy a helyszínen.
  • A futár meg sem próbál bemenni, hiszen felszerelést sem próbál végezni. (kivétel a saját, esetünkben is megszokott saját futár, aki a vásárlást igazoló számlával érkezik már a helyszínre egy telefonos időpont egyeztetés után, tehát a kiléte igazolt)

 

Az egyetlen járható út

Ha nem indultam egy versenyen, akkor azt meg sem tudom nyerni. Ha nem rendeltem valamit és mindegy, hogy víztisztítót vagy bármi mást, akkor nem is kell az átvennem, még ha erősen is ajánlgatják. Sajnos a fenti esetből és a körülményekből kiderült, hogy tipikus becsöngetős házalókkal van dolgunk, akik még csak a minimális elvárásokat sem teljesítik az értékesítéssel kapcsolatban. (számla, leírás, elérhetőségek megadása).
Csak azt tudjuk tanácsolni minden érintett embernek, hogy még véletlenül se engedjen be idegen embereket a lakásba, vagy a házába, sőt még a kapun sem. Ajánlatos erről azonnal értesíteni a rendőrséget, polgárőrseget és a szomszédokat is. Amennyiben semmi takargatni valója nincs annak aki be akar jönni, akkor készségesen fogja alávetni magát minden ellenőrzésnek. Feltételezzük, hogy esetünkben ez nem így lett volna!

Árvíz után víztisztítóval házalnak a csalók” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Ehhez a hírhez tartozik, hogy rendszeresen becsöngetnek hozzánk is és érdeklődnek, hogy melyik kábel szolgáltatónál vagyunk. Amennyiben a “T” betűsé, akkor, ha mutatunk egy számlát, garantáltan olcsóbban biztosítják a továbbiakban.
    Nos ezzel csak az a gyanús, hogy a “T”-s szolgáltató emberének adja ki magát, holott tudjuk, hogy ez a cég nem használ üzletkötőket, pláne nem ezt a becsöngetős módszert.
    Amire itt tulajdonképpen a játék megy nem más, mint a konkurencia (egy “U” betűs)próbálkozik a megszokott szolgáltató alá ígérni. Ezzel sincs baj, de akkor azt kellene mondani a kedves becsöngető munkatársnak, hogy én nem a “T”-től, hanem az “U”-tól jöttem és szeretnék Önnek alacsonyabb árú szolgáltatást kínálni. Ez talán már az a mérce amire én is rábólintanék.
    Sajnos sokat elárul egy cégről munkatársainak mentalitása és a félrevezető becsöngető szövegek alkalmazása. Ha csak így megy, akkor az nem jó.
    A másik és egyben undorítóbb, amikor arra hivatkozik az ügynök, hogy “Önnek ez jár!”. Naná, hiszen olyan szolgáltatóhoz megyünk, akihez csak akarunk, hiszen szabad állampolgárokként ezt megtehetjük. Na ez a legalja!

Szólj hozzá!

home